.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اتصال ریلی دریای خزر و خلیج فارس
ساخت راه آهن حاشیه دریای خزر در محور رشت- ساری و سپس امتداد آن در بخش گرگان، بجنورد و مشهد و اتصال آن به ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه تشکیل دهنده محور ترانزیتی شمال کشور است...
اتصال ریلی دریای خزر و خلیج فارس

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ساخت راه آهن اعلام کرد برنامه ای در دست اجرای داریم که در صورت تحقق آن، شمال کشور (دریای خزر) از طریق بخش ریلی به جنوب کشور ( خلیج فارس) متصل می شود.

به گزارش شمال نیوز ، حسین تهرانی در گفتگو با مهر گفت: ساخت راه آهن حاشیه دریای خزر در محور رشت- ساری و سپس امتداد آن در بخش گرگان، بجنورد و مشهد و اتصال آن به ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه تشکیل دهنده محور ترانزیتی شمال کشور است و تسریع روند ساخت آن نیز جزو اولویتهای ساخت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور محسوب می شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور افزود: اتصال به کشور ترکمستان از طریق گرگان به مرز اینچه برون در این کشور انجام خواهد شد و از طرف غرب نیز دریای خزر به قفقاز متصل می شود.

وی ادامه داد: روند ساخت خط ریلی گرگان، بجنورد، مشهد که در دست اقدام قرار گرفته و ساخت قطعه ساری تا رشت نیز در حال مطالعه است.

تهرانی ابراز داشت: با احداث این خط ریلی امکان تردد در مسیرهای شمالی کشور نیز برای شهرهای شمال کشور فراهم می شود و ساکنین آنان می توانند از طریق خط ریلی به مشهد نیز سفر کنند و بخشی از تردد در این مسیر از بخش جاده ای به ریلی منتقل شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور تصریح کرد: در صورت ساخت این محور در شمال کشور از نقطه بافق نیز خط ریلی شمال کشور به کریدور جنوب قابل وصل است و امکان دسترسی به خلیج فارس از این طریق فراهم می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.111 seconds.